6. Pokaz Niezależnych Teledysków na Cinemaforum - opisy filmów.

Opisy teledysków i klipów nadesłane przez twórców (przeważnie te w pierwszej osobie liczby pojedynczej i mnogiej) oraz na podstawie opisów z fb i yt.


AGATA KARCZEWSKA „Envy Is My Sin” - reż. Magdalena Sobolska

Sheptooha Production to dwie dziewczyny.
Magdalena Sobolska – absolwentka Instytutu Kultury Polskiej, specjalizacja Kultura Wizualna. Fascynatka kultur azjatyckich, współpracuje z Festiwalem Filmowym Pięć Smaków. Wyreżyserowała etiudy na konkursy "Nakręć wiersz" czy "Jednominutówki". Robi kolaże dla dziewczyńskiego magazynu Szajn. Marzy o realizacji teledysku dla LP.
Hanna Roma Rawska – absolwentka Instytutu Kultury Polskiej UW, propagatorka Psiego Feminizmu. Specjalizuje się w podejmowaniu działań całkowicie niepotrzebnych, choć na swój sposób uroczych. Ukończyła kurs Online Camera w Szkole Wajdy, reżyserowała etiudę lalkową „The Moon Lie Movement”. Współpracuje z Centrum Komunikacji Społecznej, zna dużo anegdot o zwierzętach, sympatyzuje z Czechami.

Agata Karczewska, autorka piosenki „Envy is my sin”, to folkowa singer-songwriterka flirtująca z country. Przedstawicielka muzycznego minimalizmu, która uważa, że na scenie w zupełności wystarczy gitara i wokal. Inspiruje się takimi artystami jak Laura Marling czy Elliott Smith. W kwietniu ukazała się jej debiutancka EP-ka zatytułowana You’re Not So Special.


AGIM FEAT BEMY „Carpet Burn” - reż. Krzysiek Grudziński
Teledysk nakręcony w technice shift przy wykorzystaniu dwóch aparatów Canon, miksowanej z ujęciami typu gif. Opowiada emocjonalną i metaforyczną historię  dziewczynki, która chce połączyć się ze swoim kosmicznym rodzeństwem za pomocą specjalnej lampy znalezionej w lesie.  Pomaga jej ojciec, z którym  w finale przekraczają “kosmiczną” bramę.
Agim Dżeljilji to jeden z najbardziej doświadczonych producentów muzyki elektronicznej w Polsce. Tworząc grupę Őszibarack, od 2004 roku wydał cztery albumy długogrające, których powodzenie zaowocowało występami na wielu zagranicznych festiwalach (m.in. Eurosonic czy Europavox). W międzyczasie, jako producent współpracował z zespołem Husky. Przez ostatnie lata, wraz z Igorem Pudło ze Skalpela i Jankiem Młynarskim współtworzył projekt Nervy, łącząc swoje fascynacje brzmieniem syntezatorów z żywym instrumentarium. Dziś kontynuuje działania pod tym szyldem w pojedynkę, wspierany przez sekcję dętą, z którą w maju tego roku występował na żywo w kultowym berlińskim Berghain. A_GIM to też producent, który chętnie wciela się w rolę remiksera, biorąc na warsztat m.in. kompozycje Noviki, Hey czy Baascha. Z tą pierwszą współpracuje na stałe, mając duży wpływ na brzmienie jej kolejnych wydawnictw. I choć praca grupowa wychodzi mu wyjątkowo dobrze, o czym świadczą również ostatnie poczynania w składzie orkiestry Męskiego Grania, artysta postanowił w końcu spróbować swoich sił solo. Silne inspiracje atmosferą berlińskich klubów, współczesną sceną techno i bogaty warsztat - tak w skrócie można opisać to, co dziś ma do zaprezentowania A_GIM. Jego pierwszy singiel "Rajka" w umiejętny sposób łączy ze sobą transowe, minimalistyczne syntezatory i charakterystyczny wokal Klarka (Kamil Durski z Lilly Hates Roses). Uzyskane brzmienie przywodzi na myśl twórczość artystów związanych z takimi labelami jak BPitch Control czy Kompakt Records.

Krzysiek Grudziński - reżyser teledysków, gier, reklam oraz kampanii społecznych. Zajmuje się także scenariopisarstwem. Studiował rezyserię gier wideo w Warszawskiej Szkole Filmowej.
Zdobywca kilku nominacji i nagród na festiwalach KTR, YACH, ARS INDEPENDENT.


ALAN CYPRYSIAK - „Noc” - reż. Magdalena Zubko

Noc to metafora momentu w życiu człowieka, kiedy docierają do niego instynkty i emocje, kamuflowane w ciągu dnia. Cisza i ciemność pozwalają na odnalezienie światła i siły do walki ze swoimi zmorami i przeciwnościami.

Scenariusz/reżyseria/produkcja: Magdalena Zubko - absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Aktorka, modelka, pasjonatka pisania - opowiadań, poezji, scenariuszy.
Zdjęcia/montaż/vfx: Łukasz Królak - motion designer, operator, montażysta, kompozytor. Ukończył Polsko-Japońską Akademię Technik Komputerowych.

Wokal: Alan Cyprysiak - wokalista, autor teksów, bloger. Uczestnik programu The Voice of Poland 5. Kształci się w ZPSM im. F. Chopina w Warszawie.


BOVSKA  „Klik” - zrealizowany w ramach projektu „Szkoła Teledysków”

Bovska jest określana jednym z najważniejszych debiutów muzycznych 2016 roku. Pierwszy nakład jej debiutanckiej płyty "Kaktus" został wyprzedany 2 dni po premierze. Utwory Bovskiej jeszcze przed premierą albumu biły rekordy popularności w internecie, gdzie dotychczas odtworzono je ponad 14 milionów razy. Ta liczba stale rośnie. Artystka otrzymała Złotą Płytę za sprzedaż ponad 10 tysięcy egzemplarzy singla "Kaktus".

Teledysk został zrealizowany w ramach projektu "Szkoła Teledysków" zorganizowanego przez Fundację Inicjatyw Kulturalnych "Plaster".
Projekt wsparło finansowo Miasto Stołeczne Warszawa. Partnerzy projektu : High Resolution Equipment, Narodowy Instytut Audiowizualny "NInA", Brand24.


CUKIERKI „Idziemy” - reż. Veronica Szawarska

Usłyszałam kawałek w radiu i stanął mi przed oczyma pewien obraz. Do tego obrazu dołożyła się wspomnienia dziewczyńskiego wyjazdu pt picie w plenerze. Porobiłam trochę zdjęć, dorwałam zespół Cukierki (którego w ogóle nie znałam) i przekonałam ich, żebyśmy to nakręcili. Kosztował 3,5 tysiąca.

Ludwik Pruszkowski, który zrobił zdjęcia, jest absolwentem Łódzkiej filmówki, pół-Polakiem, pół-Francuzem.
Veronica Szawarska nakręciła klip po pierwszym roku studiów reżyserii, w tym roku skończyła studia w szkole Luca Besson w Paryżu, jest też tegoroczną finalistką konkursu Papaya Young Directors.

Cukierki to duet elektroniczny, który powstał w 2015 roku. Jest to świeży powiew szeroko poje?tej muzyki electro poła?czonej z niestandardowymi liniami wokalnymi. Koncertowali w Anglii oraz na różnych festiwalach w Polsce. Portal Electronic Beats umieścił ich w TOP 5 najlepszych producentów muzyki elektronicznej w kraju. Ich najnowsza płyta “Euforia” to połączenie utworów instrumentalnych wprowadzających w transowy nastrój z pulsującymi wokalami. Całość ma charakter spójnego koncept albumu nad którym pracowali w Polsce, Niemczech i LA przez ostatnie miesiące. Zebrane tam ę z Wami podzielić. Dystrybucją albumu na terenie Polski zajmuje się Warner Music.


DECADENT FUN CLUB „Glitterball” - reż. Sandra Roczeń
Zespół, który na początku roku z dużym powodzeniem zadebiutował singlem zatytułowanym "Serendipity", kazał czekać słuchaczom na jego następcę aż siedem miesięcy. Paveu Ostrovsky (wokalista zespołu): "Rzeczywiście upłynęło sporo czasu. Zaliczyliśmy po drodze całą serię przedziwnych perypetii związanych z procesem nagrywania samej piosenki, a później również teledysku. Jednak nie można powiedzieć, że przez ten cały czas próżnowaliśmy. Wydaje mi się wręcz, że w pewnym sensie wyszło nam to na dobre, bo aktualnie znajdujemy się w znacznie lepszym punkcie. Mamy za sobą m.in. udany koncert na Spring Break Festival, zagraliśmy w Trójce, wygraliśmy festiwal w Jarocinie, a za chwilę zagramy nasz pierwszy zagraniczny koncert na Pop-Kultur Festival w Berlinie.

Do utworu "Glitterball" powstał także teledysk. Zgodnie z założeniem zespołu, przedsięwzięcie miało się odbyć w myśl zasady DIY. Paveu: "Całość została nagrana w moim pokoju, przy użyciu projektora oraz gadżetów takich jak lampki choinkowe czy stare telewizory. Realizacją zdjęć zajęły się nasze koleżanki - Sandra Roczeń i Natasza Von Yullen. Wymiękliśmy jedynie przy montażu, gdzie nieocenioną pomocą wykazał się Tomek Wolszczak z Samtini Studio".
Intymny teledysk utrzymany w konwencji VHS dobrze oddaje kolorowy, ale zarazem mocno introwertyczny charakter utworu. "Pomimo bycia entuzjastą postępu technologicznego, na co dzień jestem jednak dość 'analogowy'. Najchętniej słucham muzyki z płyt CD i kaset, czytam wyłącznie papierowe wydania książek i mam ogromny sentyment do czasów, w których MTV emitowało teledyski. To wszystko wydaje mi się być najlepszą kontrą w stosunku do zabójczego tempa 'płynnej rzeczywistości', w której żyjemy na co dzień".


DIABLOP „Przepowiednia” - reż. Pabloski
Diablop to jednoosobowy (gitara + vocal + bass + programming) projekt Piętaszka znanego również z lipskiej punkrockowej kapeli Na Zewnątrz.
Videoclip promuje album "Panzer". Materiał powstał w styczniu 2017 . Realizacja Pabloski PI-VIDEO.


DIVINES  „Miasta” - reż. Lulu Zubczyńska
Początkiem teledysku do „Miast” było pytanie: skoro ludzie tak często i z powodzeniem oddają swoje historie na tak zwanych „stories, czy dałoby się opowiedzieć przez nie fabułę? Został on w całości nakręcony smartfonami, po części dokumentalnie. To opowieść o tym, co i jak można stracić w wielkim mieście, jeżeli się nie uważa i o tym, jak się pokazujemy innym. W klipie wystąpili, także jako „operatorzy”: Dagmara Brodziak, Michał Krzywicki i Kaja Drzewiecka.

Lulu Zubczyńska (1991) – studentka dokumentalistyki na Uniwersytecie Warszawskim i reżyserii w Warszawskiej Szkole Filmowej, absolwentka wiedzy o kulturze w Instytucie Kultury Polskiej, wokalistka w zespole elektropopowym Divines. Na co dzień reżyserka teledysków, dokumentalistka. Autorka wykładu „Video killed the radio star” o historii wideoklipów na zeszłorocznym Festiwalu Filmowym Dwa Brzegi w Kazimierzu Dolnym. Stale szuka gwiazdy, której mogłaby być reinkarnacją, ale daty wciąż nie pasują.

DIVINES rozpoczęło działalność w 2013 roku w Warszawie z inicjatywy Lulu Zubczyńskiej i Piotra Uaziuka. Ich muzyka łączy wpływy nu-disco oraz melancholijnej skandynawskiej elektroniki.
Inspirują się artystami takimi jak Roisin Murphy, Juan MacLean czy ZHU oraz polskimi gwiazdami pokroju Krystyny Prońko. Mają na koncie trzy epki i występ przed Crystal Fighters w ramach festiwalu Warsaw Music Week. Goście Opener Festival i Spring Break Festival 2016, laureaci konkursu Leszek Live!. Jesienią 2016 w wytwórni Requiem Records ukazał się ich debiutancki album Pałace, w październiku w dystrybucji cyfrowej wydawnictwa Agora pojawiła się EPka „Miasta”, pokazująca smutniejsze, trapowe oblicze zespołu.
Z zamiłowania – fanka przedwojennych musicali i wytrawny znawca second handowej oferty stolicy.


ESKMO „Feed Fire” - reż. Filip Załuska
Absolwent Uniwersytetu Śląskiego na kierunku operatorskim. Laureat nagrody za najlepsze zdjęcia reklamowe w konkursie Kodak AWARD oraz Papaya Young Directors 2014. Otrzymał również Grand Prix na festiwalu ClipOn oraz Grand Prix Papaya Young Directors 2014. "Air Conception-Technofly" ze zdjęciami Filipa wyróżnił prestiżowy portal The San Francisco Egotist. APAP „Pain of loneliness” zdobył nominację za zdjęcia do KTR 2014 oraz nagrodę KTR Young Creatives
Films. W dorobku Filipa znajduje się nominacja do nagrody Yach w kategorii najlepszy debiut oraz nominacja do nagrody Berlin Music Video Award 2014. Filip ma w swoim portfolio filmy dla takich klientów jak: PZU, AVIVA, McDonald's, Castrol, Haagen Dazs, Homebase czy też Milka. Wyreżyserował najnowszy teledysk zespołu RYSY "The Fib", który znalazł się w zestawieniu Staff Picks Vimeo.

Brendan Angelides znany pod pseudonimem ESKMO to amerykański producent i kompozytor muzyki elektronicznej. Współpracował z wytwórniami takimi jak: Interscope,
Ninja Tune czy Warp Records. Jego album pt. „ESKMO” został wydany nakładem Ninja Tune w 2010 roku. Jego EPki „Language” i „Terra” ukazały się odpowiednio w 2012 i 2013
roku. W kwietniu 2017 roku ukazał się album zawierający ścieżkę dźwiękową do serialu Netflixa „13 powodów” skomponowaną przez ESKMO. Wraz z nim opublikowany został
utwór wyprodukowany przez Angelidesa dla Seleny Gomez. Wcześniej, w 2017, nakładem Milan Records wydano ścieżkę dźwiękową do serialu „Billions”.


“Hej, Ho i Niespodziewana Przygoda” - reż. Kamil Wójcik
Krótka historia dwóch postaci przemierzających Wrocław letnim, sobotnim popołudniem. Część wizualna, jak i część muzyczna zrealizowane tu zostały praktycznie równorzędnie w oparciu o przypadkowo zaobserwowane sceny weekendowego życia miejskiego. Prosty wokal oraz akompaniament ukulele podkreślają luźny, niezobowiązujący, jak i spontaniczny charakter niespodziewanej przygody Hej i Ho.
Realizacja Kamil Wójcik i Maciek Żuk.
Autorzy tekstu  - Maciek Żuk i Kamil Wójcik.
Autor muzyki i wykonawca - Maciek Żuk.


IMPLORE „Anthropocentric Selfishness” - reż. Karol Prussak
Wykonawcy utworu - niemiecki zespoł Implore, bardzo dużo koncertujący, mimo tego, że nie stała za nimi żadna większa wytwórnia (ostatnio to się zmieniło bo wydali płytę dla Century Media) to odbyli trasy po południowej ameryce, USA, Rosji, kilkakrotnie po europie, za chwilę lecą do Japonii, Tajlandii i na Filipiny. Dobre chłopaki.

Autor klipu to ja. Karol Prussak. Szczerze mówiąc, nie wiem, co o sobie powiedzieć. Rocznik 1977. Obecnie marnuję życie pracując w korpo zamiast robić takie fajne klipy. Jestem absolwentem szkoły Hogeschool Sint Lukas w Brukseli, gdzie nauczyłem się robić filmy animowane. Najbardziej lubię żmudną, ręcznie rysowaną animacje poklatkową, co widać w tym teledysku. To nie jest pierwszy klip jaki zrobiłem (ale zdecydowanie najfajniejszy) ani też, mam nadzieję nie ostatni. Pracuję nad kolejnym dla tego samego zespołu. Mam nadzieję, że że przed świętami uda mi się go dokończyć.


kIRk  „Za ostatni grosz” - reż. Olgierd Dokalski


kIRk to zespół poszukujący nowych form wyrazu na styku muzyki elektronicznej oraz akustycznej. Grupę tworzy czworo muzyków: Antonina Nowacka (wokal), Paweł Bartnik (elektronika), Olgierd Dokalski (trąbka) i Filip Kalinowski (gramofon). Każdy z nich wyrastał na innych brzmieniach, każdy podchodzi do dźwięku nieco inaczej. Płaszczyzną porozumienia jest dla nich improwizacja, która pozwala wyjść daleko poza ograniczenia gatunkowe. Tu prym wiedzie intuicja i umiejętność prowadzenia dialogu. Owocem jest muzyka pełna organicznej dramaturgii, nieskażona oczywistością.
O progresywne myśleniu i rewolucyjnym podejściu międzymiastowego składu w ciepłych słowach wypowiadali się między innymi lider Swans - Michael Gira, pionier future-jazzowej trąbki Nils Peter Molvaer i matka chrzestna nowych brzmień Mary Anne Hobbs. Zespół gościł na opiniotwórczym brytyjskim portalu muzycznym The Quietus, w legendarnym, berlińskim klubie Tresor, a także na scenach takich festiwali jak OFF, Open'er czy Satta Outside. Ich płyty, epki i single ukazywały się nakładem takich wytwórni jak Neue Heimat, InnerGuN czy Asfalt Records.

Jeśli chodzi o fabułę klipu to dobrze opisał go dziennikarz z portalu Red Bulla:
Rzecz dzieje się w klubie… Bramkarz użera się z wchodzącymi i niemającymi kasy na bilet, albo wychodzącymi i narzekającymi na muzykę ludźmi, po czym sam, zrezygnowany, w pustym klubie i kilkunastoma złotymi w kasetce, zaczyna tańczyć do muzyki. Do jakiej? Tu niespodzianka. Bo takiej wersji „Za ostatni grosz” nikt się nie spodziewał...


MS. OBSESSION „Tabu” - zrealizowany w ramach projektu „Szkoła Teledysków”
Ms. Obsession to kompozytorka, wokalistka, producentka i autorka tekstów, której twórczość osadzona jest w szeroko pojętej muzyce elektronicznej.

Teledysk do utworu Tabu został zrealizowany na zlecenie Polskiego Radia przez absolwentów Szkoły Teledysków. Sześciosobowa supergrupa działała pod opieką artystyczną Romana Przylipiaka.


NIETRZASK „Fajki” - reż. Karol Barski
Jesteśmy niezależną kapelą z Torunia, w zeszłym roku wydaliśmy debiutancki album "Piątek wieczór w średniej wielkości mieście" a wczoraj ukazał się nasz nowy singiel i poniższy klip. Nasza muzyka to w głównej mierze, monotonny akustyczny folk o spłacających trzydziestoletnie kredyty trzydziestolatkach, zakupach w Biedronce i strachu przed śmiercią. Wszystko to serwujemy na zimno w polewie z wady wymowy, bo wokalista nie wymawia "R".

Karol Barski - reżyser - ilustrator, grafik i autor komiksów. Człowiek wielu pasji i talentów. Jako oświetleniowiec, gafer albo asystent reżysera brał udział w pracy nad większością toruńskich produkcji filmowych ostatnich kilku lat.
Bartosz Pawlikowski - autor zdjęć - toruński operator realizujący w mroku gotyku pomysły lokalnych reżyserów. Wyedukowany w AMA Film School w fachu łapania zdjęć w locie tworzy teledyski i inne formy video dla takich artystów jak: Buczer, Bartek Kulik i Późne Lato, Organek i oczywiście

Nietrzask - toruński zespół indie-folkowy działający od 2014 roku. Ma na swoim koncie debiutancki album "Piątek wieczór w średniej wielkości mieście" i jedną EP-ke. W skład zespołu wchodzą Mikołaj Niezgoda - gitara akustyczna, Grzegorz Bojanowski - gitara basowa. Łukasz Trzaska - perkusja i klarnet oraz Andrzej Kilanowski - gitara, wokal i teksty.
Klip do "Fajek" powstał w nieczynnej fabryce mebli a obsadę stanowili znajomi i przyjaciele zespołu.


OGRÓD  „Kryjówka” - reż. Alicja Wróblewska 
Niebawem wydają swoją debiutancką płytę. Zespół tworzy Ela Mazurkiewicz (wokal) i Maciej Kulesza (kompozycje, muzyka, etc.). Muzycy mówią sami o sobie, że ich muzyka to połączenie kwiatów, brokatu i neonów.

Z kolei jeśli chodzi o nas (twórców klipu), to nasz skład to ja, Alicja Wróblewska (reżyserka, scenarzystka) i Hasenien Dousery (zdjęcia, postprodukcja, kolory). Lubimy eksperymentować z formą i historią. Mieszać kompletnie różne estetyki (co widać w klipie). Ogólnie kochamy Twin Peaks i wszystko co niepokojące.


PLEASURE TRAP “Going to Wait” - reż. Marcin Klimczak
Pleasure Trap to Eryk, Maciek i Kuba. Pochodzimy z Warszawy. Zespół powstał na początku 2016 roku z zamiarem grania czegoś pomiędzy powerpopem, soulem i punk rockiem, ale okazało się, że to dziwna mieszanka Kinks, Rancid, The Jam, 2Tone, Cock Sparrer, The Clash, Martha Reeves i Vandellas, Niny Simone i wczesnych kapel Oi! z tekstami w stylu Billy'ego Bragga lub Manic Street Preachers.


ROYAL KIDS OF THE 1977 „Czerwony Beret” - realizacja Krzysztof Pietrzak, Wojciech Gonder
Tak się jakoś złożyło, że dziadkowie z the Damned świętowali niedawno okrągły czterdziesty jubileusz. Nie oznacza to jednak końca kapeli ;). Wręcz przeciwnie, panowie mają się dobrze, a zespół jest wciąż aktywny i ponadprzeciętny, co cieszy damnedowych fanów na całym świecie. Przez te czterdzieści lat czerpali z różnych nurtów muzycznych, wymykając się kanonom muzyki stricte punk rockowej. My najbardziej cenimy ich pierwsze albumy, gdzie ci na wskroś brytyjscy muzycy grają bardziej w klimacie swoich amerykańskich prekursorów takich jak MC5 czy The Stooges. Ich lekkie podejście do muzyki połączone z ogromną dawką humoru inspirowało całe rzesze kapel grających punk rocka po garażach. Nie było zatem wyjścia, klamka zapadła, musiała być też jakaś reakcja ze strony polskich fanów (a jest, jak się okazuje, całkiem sporo) w granicach kraju oraz na emigracji. I tak w niepoprawnych głowach chłopców z zespołu Royal Kids of The 1977 powstał pomysł na nagranie przeboju "New rose" z własnym tekstem. Nasz tribute pt. „Czerwony beret” opiewa nakrycie głowy, z którego słynie gitarzysta i basista the Damned, a przy tym największy jajcarz w historii punk rocka – Captain Sensible. Oczywiście przy takiej okazji nie mogło się obyć bez teledysku. Zapraszamy do oglądania i serdecznie dziękujemy realizatorom (Krzysztof Pietrzak i Wojciech Gonder), studiu Blackout za plan zdjęciowy, aktorom pierwszo- i drugoplanowym oraz wszystkim, którzy uczestniczyli w nagraniu i wspólnej zabawie. Specjalne podziękowania dla Urka i Szyszki, Kondiego i Iglaka, Jacy, Buraka, Krzysia, Marty,Kasi, Kamila Dudzika, Fraglesa, Wojciecha, Smoły, zespołów Bulbulators, Werwolf 77, Inhalators i dla wszystkich, którzy będą to oglądać. Osobne podziękowania dla Andrusa i Czena za rekwizyty (5 kg zgniłych bananów wiezionych z Sosnowca ;)).

"Czerwony beret " dedykujemy dwóm wielkim fanom zespołu The Damned, śp. muzykom zespołu Bulbulators - Wojtkowi Stefanowi „Tik Takowi” i Mirkowi Bednorzowi „Szpajzie”. Amen.


SEXBOMBA „Miasto Monitorowane” - realizacja Krzysztof Pietrzak, Adam Kita i Robert Szymański
Utwór dedykowany wszystkim dziewczynom słuchającym punk rocka. Pochodzi z płyty „Spam” – wydanej w marcu 2016 przez wytwórnię Lou&Rocked Boys. Znajduje się również na dwu płytowym vinylu „SEXXXBOMBA” wydanym w styczniu 2017 r również przez Lou&Rocked Boys. Muzyka – Sexbomba, słowa Robert Szymański. Realizacja dźwięku - Marcin „Marchewa” Mackiewicz. Zdjęcia: Krzysztof Pietrzak oraz Adam Kita i Robert Szymański. Montaż i udźwiękowienie: Wojciech Gonder. Podziękowania dla Kasii, Izy i Adama S. Dziękujemy również wszystkim pozostałym osobom, które przyczyniły się do powstania obrazu do utworu „Miasto monitorowane”. Specjalne podziękowania dla Adama Kity za zdjęcia z drona.

Kilka słów o zespole SEXBOMBA
W sytuacji, gdy swą amunicję wystrzelały Pistolety Sexu, gdy swój magiczny wymiar zaczynało tracić hasło Sex, Love and Rock and Roll, poczuli, iż jest to najwłaściwszy moment żeby zdetonować ładunek o nazwie Sexbomba! I skumulować jego energię w wiązkę rock and rollowego ognia... Zespół gra nieprzerwanie od 1986 roku. Powstał w Legionowie z fascynacji melodyjnym punk rockiem i rockandrollem. Debiutował na Festiwalu jarocińskim w 1986 r. Muzyka Sexbomby to kombinacja punk rocka i rockandrolla. Do tej pory grupa nagrała: „To Niemożliwe” (1990), „Alkohol” (1992), „Zamachy Bombowe” (1993), „Boom” (1993), „Viva” (1996), „Hallo, To Ja” (1999), „Woda.Woda.Woda.” (2000), „Historia jakiej Nie Znał Świat” (2001), „Newyorksyty” (2005), „Lekcja Historii” (2006), trzypłytowy box „SEXXBOMBA na XX lecie” (2007), reedycję „Vivy” z koncertem DVD z „Przystanku Woodstock” (2009), "Ctrl+Alt+Delete" (2011), reedycję „Zamachy Bombowe/Boom” (2012) i najnowszy album „Abstrahuj” z listopada 2013 r. Wystąpiła m.in. na Festiwalach w Jarocinie, Przystanku Woodstock, węgierskim AORA festiwalu, Mazowieckim Festiwalu Rockowym. Sexbomb ma najdłużej działającą stronę internetowa polskiego wykonawcy. Zespół występował na scenie m. in. z Buzzcocks, G.B.H, Vibrators, 999, Bones, Generators, UK Subs, Anti Nowhere League, Toy Dolls czy PTTB.


THERMIT „Saints” - reż. Kamil Wójcik
Za realizację animacji odpowiadają Kamil Wójcik, Katarzyna Kaczmarek i Maciek Żuk.
Małym miasteczkiem, położonym gdzieś na zachodzie Stanów, wstrząsa fala brutalnych morderstw. Jedni mówią, że ich sprawcą jest szkaradne, pozbawione twarzy monstrum. Inni przysięgają, że brutalnych egzekucji dokonuje Śmierć we własnej osobie. W ślad za tajemniczym zabójcą pustynie przemierza grupa łowców głów, motywowanych wielką nagrodą oraz jeszcze większym zuchwalstwem.

ThermiT to zespół z Poznania określający swoją muzykę jako 'świeża mieszanka rock'n'rolla z heavy i thrash metalem'. Szybkie riffy, masa solówek, galopująca perkusja i wysoki melodyjny wokal nie pozwolą na pełne skupienie uwagi na obrazie. Oglądajcie bez dźwięku!


VIENIO „Światełko w tunelu” - zrealizowany w ramach projektu „Szkoła Teledysków”
Vienio, właściwie Piotr Więcławski – polski raper, wokalista, autor tekstów, DJ i producent muzyczny, a także reżyser i dziennikarz radiowy. Członek Akademii Fonograficznej ZPAV. Piotr Więcławski znany jest przede wszystkim z wieloletnich występów w grupie hip-hopowej Molesta Ewenement, której był współzałożycielem. Wraz z zespołem nagrał m.in. pięć albumów studyjnych.

„Światełko w tunelu” to czwarty singiel z wydanego w marcu albumu „HORE” – wspólnej płyty Vienia i Qby Janickiego. W utworze wystąpili gościnnie m.in. znakomity aktor i piosenkarz Bohdan Łazuka oraz Siwers ze składu JWP/BC. Wideoklip został zrealizowany w ramach projektu "Szkoła Teledysków" zorganizowanego przez Fundację Inicjatyw Kulturalnych "Plaster". Projekt wsparło finansowo Miasto Stołeczne Warszawa.
Partnerzy projektu: High Resolution Equipment, Narodowy Instytut Audiowizualny "NInA", Brand24.  W realizacji teledysku pomogli: Sosnowy Dwór, Rekwizytornia Praga, Cinelight oraz Heliograf – technika filmowa

oraz

SPIRIT OF 84 „Mogę tylko zapłakać” - reż. Krzysztof Karnkowski
Spirit of 84, warszawski zespół od 2003 roku grający punk rocka i mieszający go sporadycznie z nową/zimną falą. "Mogę tylko zapłakać" od strony wizualnej to nasze pierwsze poważne podejście do animacji. W teledysku, oprócz zespołu, pojawiają się Alicja Nowakowska, układająca dla nas wyjątkowe puzzle i speedcuber, Grzegorz Pacewicz. Tekst zaś jest równocześnie ilustracją słów "Mądrość tego świata Bóg w niwecz obraca", jak i tradycyjnej opowieści o szewcu, który chodził bez butów.
muzyka - Spirit of 84, tekst - Budyń
realizacja - Krzysztof Karnkowski
zdjęcia - Marta Karnkowska, Krzysztof Karnkowski, Grzegorz Pacewicz


SPIRIT OF 84 „Prima Aprilis” - reż. Marta Karnkowska
Teledysk z gościnnym udziałem Mathiasa Mezlera w roli głównej i jedynej.
Nostalgiczny klimat kina offowego z końcówki lat 90.
Śpiewają Budyń i Eo, grają Kaczewersacze, Kuba, Naresky i Rudy.
Życzę miłego odbioru.